18 Kasım 2012 Pazar

astımdan kurtulma

Astım hastalığı farklı yaşlarda ve farklı kişilerde farklı seyirler gösterebilir. Çocuklarda görülen, özellikle –4 yaşın altında başlayan ve alerjik olmayan astım türü ergenlik yaşına kadar büyük oranda iyileşen bir rahatsızlıktır. Bundan az bir kısmı ileride erişkin tipi astım olarak zaman zaman tekrar edebilir veya sürekli bir astım hastalığı olarak devam edebilir. Özellikle3-4 yaşından sonra başlayan ve çoğunlukla alerjik olan çocukluk çağı astımı da yine %50-%60 oranında devam eden bir hastalıktır. Çok az bir oranda ergenlik dönemine kadar iyileşebilir. İyileşenlerin de bir kısmı ileride astım atakları geçirebilir veya erişkin tipi astım olarak devam edebilir. Erişkin tipi astımda astımın türüne göre farklı seyirler gösterebilir. Eğer kronik bronşit şekline dönüşmüş, bronşlarında kalıcı değişiklikler oluşmuş bir kişi ise bu astım sürekli belirtiler veren bir hastalıktır ve sürekli ilaç kullanması gereken hastalardır bunlar. Bazı kişiler sık sık atak geçirirler. Sürekli olmasa bile özellikle enfeksiyonlar sırasında şiddetli atak geçirebilirler. O yüzden bu kişilerin de mutlaka bu atakları hafif atlatmasını sağlayan koruma tedavisinin uygulanması gerekir.

İlgili yazılar:

  1. Astım (17)
  2. astımdan korunma yolları (16.4)
  3. Astım belirtileri nedenleri nelerdir astım şikayetleri astım tedavisi (15.7)
  4. Hangi yiyecekler astımı tetikler? (14.5)
  5. Çocuklarda astım belirtileri ve tedavisi (12.7)
  6. Astım krizi nedir, nasıl anlaşılır ? (12.6)
  7. Astımı olanlar, stresten uzak durmalı (12.6)
  8. Astım Hastalığı Düşmanları (12.6)
  9. Alerji ve Alerji Çeşitleri (12.3)
  10. ASTİM BRONSİT (12.2)
  11. Kefir’in faydaları , Kefirin İnsan Sağlığı Üzerine Bilinen Etkileri (11.9)
  12. Sagliknilgini sağlık yazıları (11.9)
  13. ANJİNOÖDEM (11.7)
  14. ÇOCUKLARDA ASTIM VE TEDAVİSİ (11.7)
  15. Verem (Tüberküloz) (11.4)
  16. Hangi Hasta Nasıl öksürür? (11.2)
  17. saglikbilgini.com arşiv (11.2)
  18. Obezite, astım tedavisini güçleştiriyor (11)
  19. Erken Teşhisin Astım İçin Bir Önemi Var mı? (11)
  20. Herderde Deva Bitkiler A'dan Z'ye (10.7)
  21. Adet Öncesi Gerginlik (10.6)
  22. Sigara içen bayanlar, dikkat (10.6)
  23. Saglik haberleri 24 ara 2010 saglik bilgini haberleri güncel (10.5)
  24. diyabet (10.3)
  25. Astımın teşhisi nasıl konur? (10.3)
  26. Astim ve Astima Yol Acan Nedenler (9.9)
  27. Astım Nedir, Astım Hastalığı Hakkında Bilgi (9.9)
  28. AKCİĞER KANSERİNİN BELİRTİLERİ (9.9)
  29. Çocuklar neden bronşit olur? (9.8)
  30. AKUPUNKTUR VE SİGARA BIRAKMA (9.8)

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder